Za Falcem do Nürnbergu a vánoční trhy 2010

17. 1. 2011

Bylo to 11.12.2010, kdy jsme vyrazili jako tradičně na Vánoce na vánoční trhy. Minulý rok to bylo do Rakouska do Vídně, tento rok 2010 do Německa do Norimberku. Tentýž den vyrazil i Falkenflug na vánoční trhy, ale ne s námi, tzn. naše cesty se rozdělily, ale kam jel, to vám poví sám ve svém příspěvku. Zamluvil jsem lístky v cestovní kanceláři, která pořádala tento vánoční výlet, právě na 11.12.2010 v 7:00 ráno.

V ten den jsme přišli na nádraží, bylo ošklivo, den před tím pršelo. Počkali jsme na krásný žlutý autokar cestovní společnosti, který dorazil, jak tomu bývá, se zpožděním 15 minut. Nastoupili jsme, pohodlně se usadili a vyhlíželi, kdy už budeme na místě. Cesta po dálnici byla dobrá, i když právě ten den pršelo. Průvodce cestovní kanceláře nám oznámil program, poté nám přečetl historii města, aby nám cesta lépe utíkala. Také říkal, že v Norimberku byli den před naší návštěvou a že je zachvátila sněhová bouře a mráz, prý to nebylo nic příjemného. Snad bude tento den lépe.

Když jsme dorazili na místo asi v 10:00 vedle hlavního nádraží, kde náš autobus zaparkoval, zjistili jsme, že poprchává a napadlý sníh je skoro pryč. Inu, nedalo se nic dělat a vyrazili jsme s naším průvodcem do centra města, které je obehnáno starověkými hradbami. Město a památky, které byly skoro kompletně zničeny za druhé světové války, jen kvetou a je jen málo poznat, co se tady dělo. Průvodce nám ukazoval, kde se nechají levně nakupovat vánoční dárky, ale to už jsme došli na první trh u kostela St. Lorenz Kirche a dále pak po starobylém mostě na hlavní trh, který byl na Hauptmarkt u kostela Frauenkirche. Zde ještě bylo málo lidí, kostely jsme si prohlédli jen zvenku, prohlídka vnitřku kostela nás čekala u St. Sebalda. Tento kostel byl nádherný a také zajímavý tím, že se v něm oddával císař Karel IV. a křtili tam jeho syna.

Po této prohlídce jsme se oddělili od skupiny a pokračovali na Norimberský hrad, odkud je krásný výhled na Norimberk, jenomže bylo dosti ošklivě, takže jsme toho moc neviděli. A hlavní problém byl v tom, že začalo dost pršet. Tak náš program musel pokračovat někam do sucha, no a kam jinam než přeci za Falcem! Tuhle cestu jsem také vzal jako obchodní a hlavně pořídit nějakou tu novinku od Falca. Abychom se vyhnuli dešti, zamířili jsme tedy do obchodu Saturn a v jeho třetím patře jsme našli DVD-CD oddělení, kde by měl být Falco. Po prozkoumání obchodu a stojanů jsme místo, kde byl, našli. CD i DVD tam bylo hodně, jen si vybrat. A tak jsem neváhal a sáhl jsem po Falco 3 – 25th Anniversary Edition, nové CD a DVD, a již jsem se těšil, jak si je poslechnu. Nějaká ta eura ještě zbyla, a tak jsem vybíral dál. Vybral jsem si DVD Falco – Der Poet. Další tituly jsem již vlastnil. A tak k pokladnám, zaplatit a těšit se na moment, kdy nám Ježíšek tyto dárky přinese :-)

A vida, přestalo pršet, takže jsme se rozhodli konečně navštívit zmiňované trhy. To bylo asi něco okolo 15:00 hod. Nejprve jsme objevili Malý dětský trh, kde byly různé stánky a nad nimi postavičky z pohádek, které se pohybovaly. Byl tam i velký kolotoč a hlavně málo lidí. Za to na hlavním trhu na Hauptmarkt bylo lidí až přespříliš, takže náš čas 3 hodin na prohlídky trhů byl tak akorát, než jsme se prodrali tím davem, abychom něco viděli a někam se dostali. Prohlídli jsme si krásnou fontánu, nakoupili nějaké ty drobnosti jako vánoční dárky známým… Bylo zde i plno pochutin, ochutnali jsme známý to Nürnberger Bratwurst. Pak abychom se zahřáli, tak jsme se vrátili ke stánku na mezinárodní trh, kde kupodivu u italského stánku měli ten nejlepší svařák. A tak jsme pili a pili, ale to už se pomalu setmělo a Norimberk se rozsvítil vánoční výzdobou a žárovičkami.

To se nachýlil náš vánoční výlet ke konci, a tak jsme vyrazili k hlavnímu nádraží, kde na nás čekal autobus, se kterým jsme jeli zpátky domů. Cestu jsem prospal – znavený po celodenním chození.

Na závěr: výlet na vánoční trhy do Norimberku se vydařil, navštívil jsem další město a jeho památky, kde jsem nebyl. Pořídil jsem DVD a CD FALCA. I když počasí nebylo nic moc, lidí na trzích tisíce, i přesto si myslím, že bylo krásně. Natož když mě celou cestu provázela moje milá přítelkyně :-)

Takže možná někdy někde s vámi na vánočních trzích na shledanou……

Helden1957

P.S.: Těšíme se na 3. výročí našich stránek a na únor….měsíc Falca :-)